Leveransvillkor

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar inom Sverige, vid köp över 199 kr. Vid köp under 199 kr tillkommer en fraktkostnad på 39 kr. Vi levererar våra produkter i samarbete med DHL och Postnord. Försändelser under 500 kr kan komma att skickas med Postnord Varubrev, oavsett val av fraktalternativ i kassan.

För licenspliktiga vapen och vapendelar är fraktkostnaden 595 kr som läggs på slutfakturan. Vapen och vapendelar skickas alltid med Postnord Värdebrev och i två paket.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt  2-10 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager i Sverige eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Vid beställning av flera produkter sampackas din order och skickas när samtliga produkter finns för leverans. Skulle någon av de produkter du beställt vara tillfälligt slut eller ha lång leveranstid så meddelar vi dig. Exakt leveranstid för respektive produkt och variant anges på produktsidan.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med sändningsnummer i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. 

DHL – Servicepoint

Försändelser levereras till ditt närmaste DHL Servicepoint. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi med anvisning om var paketet finns att hämta.

Postnord  – Mypack

Försändelser levereras till ditt närmaste Postnord utlämningsställe. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi med anvisning om var paketet finns att hämta.

Postnord  – Varubrev

Försändelser levereras direkt hem till dig. Är försändelsen för stor att dela ut får du ett sms om och var paketet finns att hämta.